PARAFIALNA PIELGRZYMKA AUTOKAROWA DO WAMBIERZYC, KOTLINY KŁODZKIEJ I PRAGI

W dniach od 19.08.2019 r. – 23.08.2019 r. odbyła się już po raz siódmy parafialna pielgrzymka autokarowa. Tym razem trasa wiodła na południe Polski i do Pragi. W wyjeździe uczestniczyły 82 osoby, podróżowaliśmy 2 autokarami. Pielgrzymka rozpoczęła się Mszą Świętą w kościele parafialnym w Mszanie. Trwająca 5 – dni pielgrzymka stała się bezpośrednią okazją do modlitwy w intencji naszych rodzin oraz integracją międzypokoleniową wspólnoty poprzez rozmowy i śpiew przy akompaniamencie gitary ks. Sławka. Ksiądz proboszcz dla każdego znalazł czas, porozmawiał, ze swoich wcześniejszych podróży dzielił się wrażeniami, mówił on o przemijaniu i miłosierdziu Bożym. Nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Wambierzycach. Tam po przybyciu zwiedziliśmy najpierw ruchomą szopkę. Po zakwaterowaniu w tamtejszym Domu Pielgrzyma następnego dnia udaliśmy się do Wambierzyckiej Bazyliki, gdzie zostaliśmy powitani przez O. Franciszkanina. Następnie również w kolejnym dniu zostaliśmy oprowadzeni po sanktuarium oraz zapoznani z historią tego miejsca. Pięknym akcentem był nasz udział w nabożeństwie Drogi Krzyżowej na Górze Kalwarii Wambierzyckiej. Codziennie o godz. 7.00 w miejscowym sanktuarium została odprawiona Msza Święta, po której była jeszcze okazja do zakupienia pamiątek i dewocjonaliów. Tam też w ostatnim dniu pobytu pojawiła się okazja do ucałowania figury Matki Bożej. Szczególnym momentem  podczas pielgrzymki był Apel Maryjny o godz. 21.00 połączony z iluminacją Wambierzyckiej Bazyliki. Oprócz modlitwy w pierwszym dniu wyjazdu zwiedziliśmy Zamek Książ. Następnego dnia udaliśmy się do Skalnego Miasta w Czechach. Przeszliśmy fantastyczny kamienny labirynt wyrzeźbiony siłami natury. W środę zwiedziliśmy Pragę. Stolica Republiki Czeskiej to jedno z najpiękniejszych miast świata. Odbyliśmy spacer na jednym z najładniejszych średniowiecznych mostów – Most Karola. Zwiedziliśmy przepiękną, gotycką katedrę św. Wita, podziwialiśmy panoramę stolicy. Oprócz  zwiedzania miasta był czas na degustację potraw kuchni czeskiej i zakupu pamiątek. Kolejny dzień wspólnego pielgrzymowania pątników z parafii Mszano to przejazd na Błędne Skały w Górach Stołowych i spacer po słynnym skalnym labiryncie oraz podziwianie uroków Kotliny Kłodzkiej. Natomiast na miłośników górskich wspinaczek czekała wyprawa na Śnieżnik, najwyższy szczyt Sudetów Wschodnich. Szliśmy ciągle pod górę, aż w końcu po krótkiej przerwie w schronisku zdobyliśmy szczyt. Zmęczeni, ale zadowoleni mogliśmy rozkoszować się wspaniałą panoramą okolicy. W ostatnim dniu wspólnego wyjazdu mogliśmy podziwiać panoramę Wrocławia.

Pielgrzymka była po prostu fantastyczna. W ostatnim dniu powrotu do domu nie czuliśmy zmęczenia. Wśród pielgrzymów panowały radosne nastroje i życzliwa atmosfera. Tworzyliśmy prawdziwą wspólnotę. Pielgrzymka to rekolekcje w drodze – jest czas na modlitwę oraz refleksje nad własnym życiem. Pielgrzymkę przygotował emerytowany pedagog i miłośniczka wycieczek szkolnych p. Anna Glabiszewska z Szabdy,  we współpracy z księdzem proboszczem Sławomirem Witkowskim, miłośnikiem górskich wycieczek, wspaniałym kapłanem i nauczycielem. Wyjątkowej atmosfery pielgrzymki nie da się opisać, to trzeba przeżyć.

Filmy z pielgrzymki :

1. Zwiedzanie Zamku Książ - 19.08.2019

2. Z wizytą w Skalnym Mieście - Adrspach Czechy - 20.08.2019

3. Zwiedzanie Pragi - 21.08.2019

4. Wyprawa na Śnieżnik

Moja droga przecięła się z Twoją... i ... nawet Bóg nie wie, co z tym zrobić.  Z kilkoma ludźmi po pielgrzymce spotkałam się na ulicy, w sklepie, na przejściu dla pieszych. To bardzo miłe, że pamiętają i wspominają wspólny wyjazd. I często to ja właśnie po kilku minutach rozpoznaję twarze. To bardzo miłe i dziękuję.  Góra z górą się nie zejdzie, lecz człowiek z człowiekiem tak.

5. Zwiedzanie i Msza św. w bazylice oraz nabożeństwo Drogi Krzyżowej na Górze Kalwarii Wambierzyckiej

6. Apel Maryjny o godz. 21.00 połączony z iluminacją Wambierzyckiej Bazyliki - 22.08.2019

7. Wspólne śpiewanie

PAMIĄTKOWE ZDJĘCIE Z PIELGRZYMKI

Bogata fotorelacja na Facebooku Parafii Mszano. Zapraszamy do obejrzenia wrażeń z pielgrzymki.

Poniżej wybrane zdjęcia z wspólnego wyjazdu: